Polkupyöräonnettomuuteni johtuen väärin pysäköidyistä sähköpotkulaudoista todettiin liikennevahingoksi

Kipu ja särky/ tilapäinen haitta Liipo

Polkupyöräonnettomuuteni johtuen väärin pysäköidyistä sähköpotkulaudoista todettiin liikennevahingoksi

2 thoughts on “Polkupyöräonnettomuuteni johtuen väärin pysäköidyistä sähköpotkulaudoista todettiin liikennevahingoksi

  • 16.10.2025 at 8:49
    Permalink

    Korvaus vihdoin tilillä eli 14.10. En tiedä johtuiko korvauksen maksu lähettämästäni sähköpostista suoraan Wakamille ja siinä mainitsemistani lakisääteisistä määräajoista, viivästyskoroista ym. Mutta kannattaa siis laittaa ajoissa maksuaikataulutiedustelu suoraan Wakamille saatuasi Crawford Finlandilta päätös. Palaan korvauksiin ensi heinäkuussa, kun haen korvausta samasta vammasta kosmeettisen ja pysyvän haitan osalta. Tämä vaatii vuoden odotuksen ennen kuin korvausta voidaan maksaa.

    Muistutuksena, että pysyvän haitan korvausta saa myös vapaa-ajan tapaturmavakuutuksesta. Eli oli sitten työtapaturma tai vapaa-ajan vahinko on oikeutettu saamaan kaikista olemassa olevista vapaa-ajan vakuutuksista pysyvän haitan korvauksen vakuutusehtojen mukaisesti. Korvaus on veroton, eikä muista vakuutuksista saadut pysyvän haitan korvaukset siis syö tai estä saamasta korvausta muista vakuutuksista.

    Pitää vain muistaa vaatia korvausta, sillä vakuutusyhtiöt eivät siitä todellakaan muistuttele hakemaan.

    -Toni

    Reply
  • 10.10.2025 at 17:16
    Permalink

    Mitä tulee korvauksen saamiseen omalle pankkitilille lakisääteisen liikennevakuutuksen ehtojen mukaisesti, ei korvausta vieläkään tilille ole tullut. Sain päätöksen 16.9. ja viikon päästä on kuukausi kestänyt ellei korvausta näy. Wakamin tili on käsittääkseni Englannissa ja Crawford Finland ei pysty päätöksen teon jälkeen vaikuttamaan maksun suorittamiseen Wakamin toimesta. Lakisääteinen määräaika on 30 päivää kaikkien vakuutusyhtiön tarvittavien dokumenttien saamisesta tehdäkseen päätös, mutta maksun suoritusta ei taideta valvoa mitenkään.

    Soitin Finanssivalvontaan, eikä heilläkään ole tietoa/kiinnostusta maksuviivästysasiassa auttaa. Palaan jatkoviestillä asiaan, kunhan olen korvauksen tililleni saanut. Viivästyskorkoa voisin vaatia, mutta ei ole sen arvoista aloittaa siitäkin vinkumista. Crawfordin asiakaspalvelun mukaan asiakkaat soittelevat heille täysin turhia kyselyjä maksujen viivästymisistä, koska eivät voi asiaa edistää.

    -Toni

    Reply

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *